۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۶۲۴۲۸
آیت الله سبحانی:

بهشت و رضوان الهی با عمل صالح حاصل می شود | انسان با لقلقه زبان به جایی نمی رسد

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که بهشت و رضوان الهی با عمل صالح برای انسان حاصل می شود، گفت: کسی بخواهد شیعه واقعی باشد افزون بر عمل کردن باید از شبهات نیز اجتناب کند و ورع داشته باشد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: حضرت فرمودند انسان به آنچه نزد خداوند است مگر به وسیله‏ عمل دست نخواهند یافت و به ولایت ما جز با ورع نائل نمی شود.

وی افزود: شرط دستیابی به آن چه نزد خداوند قرار داد عمل است و والا انسان با لقلقه زبان راه به جایی نمی برد، به همین دلیل قرآن کریم هرجا می فرماید ایمان بیاورید بلافاصله بر عمل کردن نیز تأکید می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بهشت و رضوان الهی با عمل صالح برای انسان حاصل می شود، اظهار داشت: کسی بخواهد شیعه واقعی باشد افزون بر عمل کردن باید از شبهات نیز اجتناب کند و ورع داشته باشد.

وی ادامه داد: مرحله نخست ورع اجتناب از محارم و مرحله بعد آن اجتناب از شبهات است، برخی کارها شاید از نظر شرعی مانعی نداشته باشد اما ورع سبب می شود که انسان از شبهات نیز دوری کند، علمای بزرگ شیعه خود را ملزم به رعایت تقوا و ورع می دانستند.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: شاید برخی ورع از محارم الهی داشته باشد اما مرتبه بالاتر این است که انسان در شبهات نیز قدم نگذارد، رعایت چنین مواردی سبب خواهد شد که انسان به مقامات بالا دست پیدا کند و با عالم بالا در ارتباط باشد./1323/

ارسال نظرات